dnes je 5.10.2022

Input:

Projektová kancelář

11.4.2008, , Zdroj: Verlag Dashöfer

12.4.8
Projektová kancelář

Doc. Ing. Branislav Lacko, CSc.

Ve firmách s charakterem "projektově orientovaných společností“ se velmi často v rámci přechodu na "multiprojektové řízení obchodních zakázek - projektů“ ukáže potřeba zřízení samostatného organizačního útvaru v úrovni vrcholové nebo střední úrovně řízení. Dnes je často tento útvar nazýván "projektová kancelář“ (project management office - PMO). Projektovou kancelář je vhodné organizačně podřídit členovi TOP managementu. O tom, kterému členu, je nutno rozhodnout na základě oborových specifičností organizace řízení příslušné firmy.

Základní funkce

Projektová kancelář bývá pojata různě. V zásadě se jedná o hlavní funkce (a vše mezi nimi), které by měla projektová kancelář pokrýt.

  1. Funkce definiční
    Útvar slouží především k projektování struktur organizace řízení projektů a jejich implementaci do integrovaného manažerského systému.

  2. Funkce kontrolní
    Útvar slouží jako kontrolní orgán projektů organizace - provádí audity a další kontrolní aktivity.

  3. Funkce realizační
    V tomto případě se jedná o "bazén zdrojů“ projektových managerů,

Nahrávám...
Nahrávám...