dnes je 17.4.2024

Input:

Nová paradigmata (vzory) marketingu

22.11.2006, , Zdroj: Verlag Dashöfer

10.2.8
Nová paradigmata (vzory) marketingu

Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.

V současnosti se intenzivně vyrovnávají konkurenční trhy s přírůstkovou poptávkou a zákazníci si "diktují jednací pořádek“. Radikálně se změnily role prodávajících, kteří se ucházejí o kupní sílu zákazníků. Tento zvrat od vzácného zboží k vzácným zákazníkům je podstatou tzv. "marketingu 2.0“ 1, což je autory chápáno jako nové období marketingu. První a druhé období marketingu přitom nemá vyhraněnou časovou hranici. Marketing 2.0 se liší od marketingu 1.0 mnohými cestami.

Paradigmata posunu marketingu 2 :

Marketing 1.0 (1950-2000)

Cíle:

  • nalezení takového množství zákazníků, jakého jen je možné dosáhnout,

  • masový marketing soustřeďující se na nové zákazníky,

  • zpřesnění definice značky (povědomí a představa),

  • využití IT ke

Nahrávám...
Nahrávám...