5.3.4
Logistická strategie podniku
Prof. Ing. František Němec, Ph.D.
NahoruVýchodiska logistické strategie
Primárním cílem logistiky je poskytování zákaznického servisu. Při
návrhu logistické strategie podniku je nutno dobře poznat obecnou strategii
podniku a rovněž klíčové ztráty, ke kterým v podniku dochází. Primárním cílem
logistiky v jakékoliv organizaci je podpora plánované úrovně kvality
zákaznického servisu, a to účinným a hospodárným způsobem. Chce-li management
podniku dosáhnout tohoto cíle, potřebuje především vědět:
-
Co zákazníci vyžadují nebo očekávají při určité kvalitě a
rozsahu zákaznického servisu?
-
Na jaké úrovni poskytuje zákaznický servis konkurence?
-
Na jaké úrovni poskytuje zákaznický servis daný podnik, a to
zejména v těch oblastech, které zákazníci považují za významné?
Logistické náklady jsou důležité i z hlediska analýzy alternativních
nabídek v oblasti logistických služeb. Při vytváření logistické strategie
podniku je zapotřebí umět zodpovědět všechny tyto klíčové otázky.
NahoruVýznam externího a interního auditu
Odpovědi na první a druhou otázku lze získat prostřednictvím
marketingového a logistického auditu…