dnes je 18.4.2024

Input:

Logistická strategie podniku

11.1.2007, , Zdroj: Verlag Dashöfer

5.3.4
Logistická strategie podniku

Prof. Ing. František Němec, Ph.D.

Východiska logistické strategie

Primárním cílem logistiky je poskytování zákaznického servisu. Při návrhu logistické strategie podniku je nutno dobře poznat obecnou strategii podniku a rovněž klíčové ztráty, ke kterým v podniku dochází. Primárním cílem logistiky v jakékoliv organizaci je podpora plánované úrovně kvality zákaznického servisu, a to účinným a hospodárným způsobem. Chce-li management podniku dosáhnout tohoto cíle, potřebuje především vědět:

  • Co zákazníci vyžadují nebo očekávají při určité kvalitě a rozsahu zákaznického servisu?

  • Na jaké úrovni poskytuje zákaznický servis konkurence?

  • Na jaké úrovni poskytuje zákaznický servis daný podnik, a to zejména v těch oblastech, které zákazníci považují za významné?

Logistické náklady jsou důležité i z hlediska analýzy alternativních nabídek v oblasti logistických služeb. Při vytváření logistické strategie podniku je zapotřebí umět zodpovědět všechny tyto klíčové otázky.

Význam externího a interního auditu

Odpovědi na první a druhou otázku lze získat prostřednictvím marketingového a logistického auditu

Nahrávám...
Nahrávám...