dnes je 26.4.2024

Input:

Tvorba cen v přepravě

3.8.2017, , Zdroj: Verlag Dashöfer

9.4.3 Tvorba cen v přepravě

Ing. Leo Tvrdoň, Ph.D., ALog., Ing. Jaroslav Bazala, Ph.D., ALog. a kolektiv autorů

Při kumulativních slevách - prodávající poskytuje snížení ceny na základě celkového množství odebraného zboží kupujícím za předem stanovené časové období.

Nekumulativní množstevní slevy - aplikují se při každém odběru, resp. na každou objednávku.

Kupující, který nakupuje v systému kumulativních množstevních slev, má výhodu v tom, že může objednávat po menších množstvích a je to pro něho (i přes navýšení nákladů za dopravu) výhodnější vzhledem k úsporám plynoucím z poskytnuté kumulativní slevy. Tento kvalifikovaný odhad je nutné ověřit podrobnou analýzou a určit vhodný kompromis mezi objednávaným množstvím a četností dodávek. Klíčovými parametry pro tuto kalkulaci jsou cena dopravy, cena zboží, poskytnutá kumulativní sleva a je nutno mít na zřeteli i náročnost manipulace s každou jednotlivou dodávkou.

Uplatňuje-li prodávající systém nekumulativních množstevních slev, musí kupující nakupovat zboží v takovém objemu, aby minimalizoval celkové

Nahrávám...
Nahrávám...