12.4.8
Projektová kancelář
Doc. Ing. Branislav Lacko, CSc.
Ve firmách s charakterem "projektově orientovaných společností“ se
velmi často v rámci přechodu na "multiprojektové řízení obchodních zakázek -
projektů“ ukáže potřeba zřízení samostatného organizačního útvaru v úrovni
vrcholové nebo střední úrovně řízení. Dnes je často tento útvar nazýván
"projektová kancelář“ (project management office - PMO). Projektovou kancelář
je vhodné organizačně podřídit členovi TOP managementu. O tom, kterému členu,
je nutno rozhodnout na základě oborových specifičností organizace řízení
příslušné firmy.
NahoruZákladní funkce
Projektová kancelář bývá pojata různě. V zásadě se jedná o hlavní
funkce (a vše mezi nimi), které by měla projektová kancelář pokrýt.
-
Funkce definiční
Útvar slouží především k projektování
struktur organizace řízení projektů a jejich implementaci do integrovaného
manažerského systému.
-
Funkce kontrolní
Útvar slouží jako kontrolní orgán projektů
organizace - provádí audity a další kontrolní aktivity.
-
Funkce realizační
V tomto případě se jedná o "bazén zdrojů“
projektových managerů,…