dnes je 6.12.2022

Input:

Proces akreditace

11.4.2008, , Zdroj: Verlag Dashöfer

9.8.2
Proces akreditace

PhDr. Radomír Ševčík

Podání žádosti o akreditaci

  • Podání žádosti o akreditaci. Prvním úkonem k získání rozhodnutí o udělení či zamítnutí akreditace je podání žádosti zřizovatele archivu o udělení akreditace. Žádost o akreditaci archivu je podávána písemně a obsahuje:

    • identifikaci žadatele,

      • -> je-li zřizovatelem právnická osoba - název, sídlo, identifikační číslo,
      • -> je-li zřizovatelem fyzická osoba - jméno, příjmení, datum narození, adresa trvalého bydliště,
    • název a sídlo archivu,

    • postavení archivu v organizační struktuře, je-li zřizovatelem právnická osoba,

    • účel zřízení archivu,

    • podklady pro rozhodnutí, zda archiv splňuje podmínky stanovené v § 61 archivního zákona,

    • kopie evidenčních listů Národního archivního dědictví s údaji o archiváliích, o něž bude archiv pečovat.

    Zaslání žádosti

  • Zaslání žádosti. Zřizovatel archivu zašle svou žádost na Ministerstvo vnitra ČR - Odbor archivní správy a spisové služby. V případě, že zřizovatel svou žádost zašle na adresu příslušného státního oblastního archivu, ten ji okamžitě, bez jakéhokoliv vyjádření a stanoviska postoupí ministerstvu.

    Prověření údajů

  • Prověření údajů. Po obdržení žádosti prověří ministerstvo její

Nahrávám...
Nahrávám...